Skontaktuj się z nami

Nowa strona BIG InfoMonitor – pierwszy etap zwiększenia satysfakcji klientów zrealizowany

04 listopada 2020

Tematyka wiarygodności finansowej, długów, zatorów płatniczych, jaką zajmuje się BIG InfoMonitor, nie jest łatwa dla odbiorców, nawet jeśli są nimi profesjonaliści, dlatego tak dużym wyzwaniem był jasny i zrozumiały przekaz oraz łatwe, intuicyjne rozwiązania dla każdego użytkownika.

Zatory płatnicze opowiedziane na nowo

Nowa strona www.big.pl niesie ze sobą nową jakość zarówno w warstwie komunikacyjnej, graficznej jak i informacyjnej. Skupia się na potrzebach firm, które użytkownik na pierwszy rzut oka rozpozna i z łatwością dobierze najlepsze rozwiązania, które podpowie mu system.

W czasach epidemii, gdy pułapka zatorów płatniczych może być szczególnie groźna dla firm, sprawdzanie wiarygodności finansowej kontrahentów i odzyskiwanie już istniejących długów są szczególnie istotne. Na nowej stronie www.big.pl klient biznesowy szybko odnajdzie informacje o ofercie BIG InfoMonitor. Znajdzie również kilka najbardziej popularnych pakietów usług, a jeśli będzie chciał dopasować ofertę do swoich potrzeb, łatwo zamówi rozmowę z doradcą BIG.

W części dla konsumentów przedstawiono usługi z perspektywy najczęstszych potrzeb klientów indywidualnych. W serwisie znalazło się również sporo miejsca na edukację - z porad można się dowiedzieć, czym jest rejestr dłużników, jak sprawdzić długi potencjalnego kontrahenta czy jak zweryfikować status własnej firmy w Rejestrze Dłużników.   

Z kolei nowy system transakcyjny Biznes.BIG.pl pozwoli na łatwiejsze i bardziej intuicyjne korzystanie z usług takich jak sprawdzanie wiarygodności finansowej kontrahentów, zarówno konsumentów jak i firm, czy dodawanie niespłaconych zobowiązań do Rejestru Dłużników prowadzonego przez BIG InfoMonitor.

- Wprowadziliśmy nowe funkcjonalne rozwiązania, zgodne z trendami rynkowymi i oczekiwaniami użytkowników. Jednocześnie udało nam się zachować łatwy dostęp do najczęściej poszukiwanych przez użytkowników informacji. - Przeprowadziliśmy wiele rozmów z klientami i badań, dzięki czemu uzyskaliśmy cenne informacje o potrzebach użytkowników, sposobach myślenia i mówienia o problematyce długów i wiarygodności finansowej wskazuje Paweł Szarkowski, dyrektor Departamentu Marketingu i PR BIG InfoMonitor. Nowa strona jest elementem szerszej strategii budowania user experience, dzięki której BIG InfoMonitor będzie jeszcze bliżej swoich Klientów – dodaje.

Po pierwsze pomoc, po drugie prosta komunikacja z Klientem

Zarówno strona internetowa BIG InfoMonitor jak i system transakcyjny zostały zaprojektowane od podstaw i dostosowane do najnowszych standardów rynkowych. Projektowanie było poprzedzone audytem istniejących rozwiązań, warsztatami i badaniami z użytkownikami. Wynikiem etapu analitycznego był obszerny raport, który wskazywał na obszary do poprawy zarówno w zakresie komunikacji jak i w obszarze funkcjonalnym.

Wspólnie z pracownikami BIG InfoMonitor zbudowano persony zakupowe i mapy empatii, na podstawie których zdefiniowane zostały potrzeby i odpowiedni język komunikacji.

 - W trakcie prac nad projektem udział w warsztatach wzięło ponad 20 interesariuszy klienta reprezentujących obsługę klienta, sprzedaż, marketing i inne obszary. Spotkania te w zestawieniu z przeprowadzonymi badaniami i analizą ekspercką dostarczyły cennej wiedzy do zaprojektowania nowego serwisu. Struktura portalu odzwierciedla segmenty rynkowe i persony zakupowe, dzięki czemu klienci łatwiej rozpoznają swój problem i dopasują produkty i usługi. Wsłuchanie się w to, co mówią klienci, pozwoliło z kolei na zaproponowanie przyjaznej dla użytkownika komunikacji nacechowanej prostą nomenklaturą i zwrotami, których on sam używa. Zauważyliśmy, że BIG InfoMonitor kładzie duży nacisk nie tylko na jakość oferowanych produktów, ale także rzetelność i transparentność komunikacji na każdym etapie współpracy z klientem – podkreśla Igor Farafonow ekspert z firmy Uxeria. - Jestem pod dużym wrażeniem odpowiedzialnego podejścia klienta do współpracy i zaangażowana różnych zespołów w tworzenie nowej strony – dodaje.

Dużym wyzwaniem na etapie wdrożenia było dostosowanie nowego portalu do bardzo wysokich wymagań bezpieczeństwa stawianych przez Grupę BIK oraz integracja z istniejącymi systemami m.in. systemem obsługi leadów oraz systemem umożliwiającym sprawdzenie poziomu strony, czy dana firma posiada aktualny certyfikat Firmy Wiarygodnej Finansowo. Nowa strona jest również w pełni responsywna, dzięki czemu wyświetli się poprawnie na urządzeniach mobilnych i komputerach stacjonarnych.

- Nowa strona BIG InfoMonitor doskonale wpisuje się w aktualne trendy prowadzenia użytkownika krok po kroku od problemu do rozwiania. Pokazane na stronie historie konkretnych ludzi angażują użytkownika i dopiero na końcu prezentowane jest rozwiązanie. Cieszę się, że mogliśmy być częścią tego projektu i mam nadzieję, że nowa strona przełoży się na efekty biznesowe dla naszego klienta – mówi Ireneusz Różycki, właściciel firmy UV Design odpowiedzialnej za wdrożenie nowego portalu. - Wdrożenie strony BIG było też dla nas doskonałą okazją do zbudowania serwisu zgodnego z najlepszymi praktykami w zakresie bezpieczeństwa. Spełnienie bardzo wysokich wymagań klienta zdefiniowanych w tym obszarze, jest dla nas powodem do dumy i osobistej satysfakcji – dodaje Ireneusz Różycki.

Średnio co 1,5  sekundy z Rejestru Dłużników BIG pobierany jest raport o zaległym zadłużeniu

BIG InfoMonitor zgodnie z Ustawą o BIG* prowadzi Rejestr Dłużników, służący do zbierania informacji o zaległym zadłużeniu osób i firm. Jako jedyny BIG na rynku umożliwia dostęp do części danych o kredytach z bazy Biura Informacji Kredytowej oraz Związku Banków Polskich. Stanowi podstawę wymiany informacji pomiędzy sektorem bankowym i pozostałymi sektorami gospodarki. Średnio co 1,5  sekundy z Rejestru Dłużników BIG pobierany jest raport o zaległym zadłużeniu. W 2019 roku BIG InfoMonitor udostępnił ponad 25,1 mln raportów i już 15,6 mln w bieżącym roku. Na koniec września w bazie BIG InfoMonitor znajdowało się ponad 88,5 mln informacji gospodarczych o opóźnianych i terminowych płatnościach osób i firm.

Zapraszamy na nową stronę BIG InfoMonitor

*Ustawa o BIG - Ustawa z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (2019 poz. 681 ze zm).


Kontakt dla mediów

zdjęcie Halina Kochalska
Halina Kochalska
Rzecznik prasowy BIG InfoMonitor
BIG InfoMonitor
+48 22 486 56 16 +48 602 601 010 halina.kochalska@big.pl
zdjęcie Diana Borowiecka
Diana Borowiecka
Główny Specjalista Departament Marketingu i PR
BIG InfoMonitor
+48 22 486 56 46 +48 607 146 583 diana.borowiecka@big.pl