Skontaktuj się z nami

Informacje prasowe

Zmiany w składzie Zarządu Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor

03 stycznia 2025
Biuro Informacji Gospodarczej BIG InfoMonitor S.A. informuje o zmianach w składzie Zarządu Spółki, które weszły w życie 1 stycznia 2025 r. Na stanowisko Prezesa Zarządu został powołany Paweł Szarkowski – dotychczasowy Wiceprezes Zarządu.

Co czwarty Polak zrealizował swoje plany finansowe w 2024 roku. Jak będzie w kolejnym?

31 grudnia 2024
Co czwarty Polak nie tylko wyznaczył sobie cele finansowe na 2024 rok, ale także w pełni je zrealizował – wynika z badania „Noworoczne plany finansowe Polaków” zleconego przez Rejestr Dłużników BIG InfoMonitor. Rok 2025 przynosi jednak nowe priorytety i zmiany w zarządzaniu domowym budżetem. Polacy planują oszczędzać, ograniczając wydatki na elektronikę, rozrywkę i przyjemności. Jednocześnie coraz większą wagę przykładają do zdrowia i kondycji fizycznej, która staje się kluczowym obszarem, na który wielu zamierza przeznaczyć więcej środków.

Sylwester w domowym zaciszu. Polacy zaciskają pasa na koniec roku

29 grudnia 2024
Zbliżający się Sylwester 2024 zapowiada się spokojnie i skromnie. Aż 87 proc. Polaków planuje spędzić go we własnym lub rodzinnym gronie, z dala od wystawnych imprez czy plenerowych wydarzeń – wynika z badania „Sylwestrowe plany Polaków” na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. W związku z tym wydatki związane z powitaniem Nowego Roku pozostają pod kontrolą – średnia planowana kwota wydatków wynosi 268 zł. Jak pokazują wyniki badania, zmienne preferencje Polaków na koniec roku oraz inflacja skłania wielu z nich do bardziej przemyślanych i odpowiedzialnych decyzji finansowych i ograniczania wydatków.

Tegoroczne święta podporządkowane ograniczeniom finansowym

21 grudnia 2024
Boże Narodzenie 2024 w polskich domach, choć pełne tradycji, będzie w dużej mierze podporządkowane ograniczeniom finansowym. W obliczu wciąż wysokiej inflacji i spadku siły nabywczej, wykazujemy rosnącą ostrożność w planowaniu świątecznych wydatków – tak wynika z badania „Wydatki świąteczne Polaków” zrealizowanego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Co trzeci Polak spodziewa się, że tegoroczne Święta będą również mniej wystawne, a wydatki związane z ich organizacją planowane są z większym wyprzedzeniem i rozwagą. Niemal 50 proc. przyznaje, że kupuje wszystko nie później niż 3 tygodnie przed Wigilią. Są również tacy, którzy rezygnują z zakupu prezentów (28 proc.) oraz przygotowania świątecznych potraw (28 proc.). Przeciętny Polak wyda na święta średnio 1,5 tys. zł.

Czego małe firmy zazdroszczą dużym korporacjom?

18 grudnia 2024
Przedstawiciele biznesu z sektora małych i średnich przedsiębiorstw zauważają liczne przewagi konkurencyjne dużych firm oraz korporacji. Zwracają uwagę m.in. na łatwiejszy i na lepszych warunkach dostęp do różnych źródeł finansowania, zaawansowane modele organizacyjne czy biznesowe oraz na rozwiązania wspierające efektywność i stabilność finansową biznesu, które często są poza zasięgiem mniejszych graczy – wynika z najnowszego raportu „Skaner MŚP”, przygotowanego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Kluczowymi przewagami – zdaniem MŚP – są także rozbudowane działy windykacji i księgowości (dla ponad 40 proc.) oraz możliwość systematycznego monitorowania  terminowych spłat należności – dla jednej trzeciej respondentów.

Spóźniony rachunek za telefon to norma. Zaległości wobec telekomów sięgają 1,5 mld zł

12 grudnia 2024
Apetyty na usługi telekomunikacyjne nie maleją, za to nie wszyscy są chętni do płacenia na czas. Jeszcze gorzej sytuacja wygląda, gdy zaczyna brakować środków na regulowanie wszystkich zobowiązań, wówczas rachunki za telefon nie są już traktowane tak priorytetowo. Zadłużenie osób i firm w sektorze telekomunikacyjnym przekroczyło w październiku 1,5 mld zł. Blisko 317 tys. podmiotów zalegało z płatnościami, a średni przeterminowany dług wynosił 4 732 zł. Kto nie płaci w terminie rachunków? Przeważnie przedstawiciele pokolenia 35-44 latków, częściej panowie oraz mieszkańcy Mazowsza. Nie dziwi więc fakt, że telekomy wykorzystują dostępne sposoby na niesolidnych klientów.

1 ... 103 next