Informacje prasowe

W rok pandemii zaległości wobec telekomów wzrosły o 280 mln zł

14 maja 2021
W pandemii rosły apetyty na usługi telekomunikacyjne, ale spadały możliwości regulowania rachunków. Zadłużenie osób i firm wobec telekomów podwyższyło się przez rok o 280 mln zł do niemal 1,8 mld zł, a liczba dłużników o ponad 52 tys. do blisko 408 tys. Największa telekomunikacyjna zaległość – prawie 8 mln zł należy do firmy z Mazowsza, ale konsument rekordzista też ma spory dług,  niemal 1,7 mln zł – wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor przygotowanych z okazji Światowego Dnia Telekomunikacji i Społeczeństwa Informacyjnego przypadającego na 17 maja.

Restauratorzy wracają do pracy, w ostatniej chwili

14 maja 2021
# Grupa BIK
Najwyższy czas na otwarcie gastronomii, bo jej zaległości wobec dostawców i banków sięgają już prawie 728 mln zł. Tylko w marcu nieopłacone na czas rachunki i raty kredytów podwyższyły się o 13 mln zł, dwa razy bardziej niż w poprzednich miesiącach. Uruchomienie restauracyjnych ogródków 15 maja to zaledwie początek powracania do normalności. Jeśli nie wydarzy się nic nieprzewidzianego, lokale będą od 28 maja mogły wrócić do tak wyczekiwanego regularnego funkcjonowania, choć na razie nadal tylko z co drugim stolikiem.

Więcej osób wyjedzie na wakacje w tym roku, bez względu na to, czy zostaną zaszczepieni przeciw Covid-19, czy nie

13 maja 2021
# Grupa BIK
Od dawna wakacje nie wzbudzały takich emocji jak w tym roku. Urlop planuje więcej osób niż w 2020 r. W co trzecim przypadku nie przeszkodzi konieczność zaciskania pasa w czasie wypoczynku, a zdecydowanej większości również ewentualny brak szczepień przeciw Covid-19 – wynika z badania dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Firmy związane z turystyką w końcu zaczynają odrabiać straty i spłacać zaległości, które małe nie są. Przeterminowane zobowiązania wobec dostawców i banków firm oferujących noclegi wynoszą 1,06 mld zł, a organizatorów turystyki 103 mln zł. Hotelom i pensjonatom będzie w najbliższych miesiącach łatwiej, bo więcej osób niż zwykle zamierza latem wypoczywać w Polsce, biurom podróży nieco trudniej, bo ubyło chętnych na ich usługi.

Co trzecia firma mierzy się z opóźniającymi płatności

05 maja 2021
W drugim kwartale jedna trzecia firm przyznaje, że ma niesolidnych kontrahentów, opóźniających płatności faktur o ponad 60 dni. Najlepiej pod tym względem wypadają usługi, a najgorzej handel. Pogarsza się sytuacja budownictwa – wynika z badania sektora MŚP zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Poszkodowanych przez nierzetelnych zleceniodawców jest mniej niż wcześniej, bo rosnące ryzyko upadłości mobilizuje wierzycieli do działania.  

Domowa majówka wbrew oczekiwaniom

29 kwietnia 2021
# Grupa BIK
Polacy wcale nie są przekonani do lockdownu obejmującego obiekty turystyczne. Z ich zamknięciem zgadza się jedynie co piątą osoba – wynika z badania. Choć w obliczu spadającej liczby zachorowań na COVID-19 rząd zdecydował się od 8 maja otworzyć obiekty noclegowe, najbliższą majówkę powinniśmy jednak spędzać w domu. Jeszcze przez te kilka dni branża hotelarska będzie podliczać powiększające się straty, a także nieopłacone faktury, których razem z opóźnionymi kredytami ma już ponad miliard złotych – wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz BIK.

Połowa MŚP chciałaby państwowej pomocy

26 kwietnia 2021
# Grupa BIK
Pomocy! – nawołuje w stronę państwa niemal połowa sektora mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Wycieńczone firmy chciałyby otrzymać przede wszystkim zastrzyk gotówki w postaci dopłat, a dopiero w drugiej kolejności ulgi na podatki i składki ZUS. Część całkowicie zamkniętych chciałaby też rekompensat – wynika z badań. W poniedziałek, 26 kwietnia ruszyła kolejna tarcza antykryzysowa, tym razem skierowana do ponad 60 branż. Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz BIK wynika, że w 11 miesięcy pandemii zaległości tych działalności wzrosły o 152 mln zł do 3,18 mld zł, a problemy ma 36,7 tys. firm.

1 ... 61 next