Informacje prasowe
Nie ma zgody między pracodawcami a pracownikami w ocenie pracy zdalnej
17 czerwca 2021
Przedsiębiorcy częściej niż pracownicy źle oceniają jakość pracy zdalnej. Po upływie kilkunastu miesięcy, zastosowany w wielu przypadkach po raz pierwszy model zdalnego zatrudnienia, przynosi gorsze efekty zdaniem co trzeciego pracodawcy. Najmniej zadowoleni z home office są przedstawiciele handlu, przemysłu i mikrofirm. Opinię pracodawców podziela co piąty pracownik, a wielu z nich nie wie, jak się ocenić – wynika z badań przeprowadzonych dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Nikt jednak nie ma wątpliwości, że nie ma już powrotu do rzeczywistości sprzed Covid-19.
Raport InfoDług: Im gorzej, tym lepiej – w czasie pandemii w zaległościach prawie bez zmian
08 czerwca 2021
# Grupa BIK
Polacy mają niemal taką samą kwotę zaległości po roku pandemii jak na jej starcie. Wartość nieopłaconych w terminie bieżących rachunków, alimentów czy kosztów sądowych oraz rat kredytów wynosi po I kw. 2021 r. prawie 80 mld zł. Przez rok podwyższyła się o 177 mln zł, a to niewiele w porównaniu z wcześniejszymi zmianami. Liczba niesolidnych dłużników spadła o ponad 90 tys., do 2,74 mln osób – wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz BIK.
Artyści i organizatorzy kongresów wracają na scenę – zaległości branż w ciągu roku zwiększyły się o jedną trzecią
02 czerwca 2021
W ciągu roku pandemii najdłużej na brak możliwości zarobkowania narażeni byli artyści estradowi oraz branża eventowa. W sytuacji gdy funkcjonowały już stadiony sportowe, kina i teatry czy restauracje, nadal nie można się było wybrać na koncert. Niezależnie od rozwiązań w zakresie zachowywania dystansu społecznego nie było też mowy o tradycyjnych konferencjach czy targach. Coraz częstsze w ostatnim czasie protesty przedstawicieli branży wydawały się tym bardziej uzasadnione, że zaległości artystów między marcem 2020 a 2021 r. wzrosły aż o 34 proc., a branży eventowej o 28 proc. Od 4 czerwca muzycy na koncertach, a od 6 czerwca spece od eventów na kongresach będą odrabiać ponad 26 mln zł zaległości – wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.
W dniu swojego święta dzieci czekają na prezenty i alimenty
31 maja 2021
Dzień Dziecka i zbliżające się wakacje sprawiają, że rodzice muszą zmierzyć się z perspektywą kolejnych wydatków, szczególnie trudno będzie sobie z nimi poradzić osobom wychowującym dzieci samodzielnie, bez wsparcia alimentacyjnego ojca lub matki. Na szczodrość dłużników alimentacyjnych, choćby przy specjalnych okazjach, trudno niestety liczyć. Na Dzień Dziecka prezent kupi jedynie co dziewiąty. Zaległości alimentacyjne zgłoszone do Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, głównie przez gminy wyręczające alimenciarzy w utrzymaniu dzieci wypłatami z Funduszu Alimentacyjnego, przekraczają 11 mld zł.
Branża fitness znów aktywna, klienci będą spalać kilogramy, a firmy prawie 113 mln zł zaległości
27 maja 2021
# Grupa BIK
Kluby fitness, baseny i siłownie otworzą się w piątek 28 maja, jeden dzień wcześniej niż pierwotnie planowano. Niestety do wakacji został już niecały miesiąc, dlatego w przyspieszonym tempie muszą wrócić do kondycji i formy zarówno klienci jak i firmy prowadzące obiekty sportowe. Jednym przybyło kilogramów, drugim zaległości. Jak wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i BIK przeterminowane zobowiązania branży wzrosły przez rok panowania Covid-19 o jedną piątą, do niemal 113 mln zł. Staraniom o poprawę sytuacji towarzyszy obawa czy nie przeszkodzi w tym zmiana wynikająca z nawyków Polaków wyniesionych z pandemii.
Wyniesione z pandemii nawyki klientów częściej będą firmom szkodzić niż pomagać
24 maja 2021
Perspektywa oddalającej się pandemii nie dla wszystkich jest powodem do radości. Jedna trzecia przedsiębiorców obawia się, że przynajmniej część nawyków klientów, wyrobionych w czasie lockdownów, przetrwa i będzie nadal negatywnie wpływać na prowadzone przez nich biznesy. Najczęściej martwią się reprezentanci usług, najrzadziej transportu – wynika z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wśród mikro, małych i średnich firm. A co do tego, że ponad rok pandemii wywarł trwały wpływ na nasze zachowania, nie ma wątpliwości większość zarówno konsumentów, jak i firm.