Skontaktuj się z nami

Informacje prasowe

Nie ma winnych zatorów płatniczych

06 lipca 2018
Firmy nie widzą swojej winy w tym, że nie płacą odbiorcom w momencie, gdy sami nie otrzymują zapłaty. Nie poczuwają się też do winy za to, że mają kontrahentów, którzy nie płacą im na czas narażając na problemy finansowe a nawet bankructwo – wynika z badania zleconego przez BIG InfoMonitor. Co szczególnie niepokojące, badani nie dostrzegają zależności pomiędzy generowaniem zaległości i jakością zarządzenia firmą.

Upadek biura podróży już nie zepsuje wypoczynku

03 lipca 2018
Rosnąca liczba turystów ma coraz większą ochronę. Od lipca na rynku usług turystycznych w Polsce zaczynają działać nowe wynikające z dyrektywy unijnej przepisy. Dzięki nim turyści mogą kontynuować podróż nawet jeśli organizujące wyjazd biuro podróży zbankrutuje, a niezadowoleni z usług mogą składać reklamacje przez 3 lata zamiast przez 30 dni. Będzie bezpieczniej. I dobrze, bo firmy turystyczne nie imponują kondycją finansową - cztery na pięć jest w złej i słabej sytuacji, a 9 proc. nie radzi sobie z płatnościami wobec kontrahentów i banków – wynika z danych BIG InfoMonitor oraz Bisnode Polska.

Firma, która nie płaci przez miesiąc, nie zapłaci też przez dwa

28 czerwca 2018
Dyscyplina płatnicza firm nie ulega poprawie. O opóźnieniach płatności kontrahentów wynoszących co najmniej 60 dni w ciągu ostatnich 6 miesięcy, wciąż informuje ponad połowa przedsiębiorstw - 52 proc. Na dodatek więcej firm niż w I kwartale negatywnie patrzy w przyszłość. Pesymistami są głównie firmy z branży handlowej – wynika z badania BIG InfoMonitor. Badania dotyczące zjawiska zatorów płatniczych wśród MSP pokazują również, że jeśli odbiorca usług czy towaru przeciąga płatność przez miesiąc, to w 90 proc. przypadków pozwoli sobie nie zrobić przelewu również w kolejnym miesiącu.

Śmieci płoną, a faktury czekają na opłacenie

25 czerwca 2018
Działalność związana ze zbieraniem i gospodarką odpadami, to jak pokazują płonące w całym kraju hałdy śmieci, groźna mina ekologiczna, ale także biznesowa. Relacje z firmami prowadzącymi „śmieciową” działalność, mieszczą się w strefie najwyższego ryzyka niedotrzymania terminu płatności za wystawioną fakturę, czy też ratę kredytu. W terminie nie płaci co dziewiąte przedsiębiorstwo funkcjonujące w tej branży. Bankom i kontrahentom opóźniają one zwrot 174,6 mln zł, m.in. dlatego, że większość z nich (59 proc.) znajduje się w słabej i złej kondycji finansowej – wynika z danych BIG InfoMonitor oraz Bisnode.

Ojcowie nie płacą

22 czerwca 2018
Ojciec między 35 a 44 rokiem życia zamieszkujący Górny lub Dolny Śląsk albo Mazowsze – jest w najwyższej grupie ryzyka niepłacących alimentów na dzieci. Tak bowiem wygląda portret prawie 107 tysięcy mężczyzn unikających łożenia na własne dzieci. W sumie alimentów o wartości 11,4 mld zł nie zapłaciło już 301 tysięcy ojców. Stanowią oni zdecydowaną większość dłużników alimentacyjnych wśród których jedynie 5 proc. to matki. Tata – rekordzista widnieje w rejestrze od 10 lat i winien jest dzieciom 668 tys. zł.

Komfortowe warunki rynkowe dla hoteli nie zapobiegły problemom z płatnościami

13 czerwca 2018
Nie tylko zbliżające się wakacje są dobrą informacją dla hoteli. Optymistyczne wyniki gospodarcze, rosnące znacznie turystyczne i biznesowe Polski, wpływają pozytywnie na rozwój rynku hotelowego. Szacunki rynkowe pokazują, że w ciągu najbliższych kilku lat liczba pokoi do dyspozycji gości wzrośnie o około jedną trzecią. Sprzyjające warunki rozwoju nie oznaczają, że rynek ten jest wolny od ograniczeń i wyzwań. Wśród nich znajdują się niespłacone zobowiązania. Z raportu „Sytuacja na rynku hotelowym. Pełne obłożenie” przygotowanego przez BIG InfoMonitor i Profitroom wynika, że po I kwartale 2018 r. z przeterminowanym zadłużeniem kredytowym i pozakredytowym borykało się co 11. przedsiębiorstwo oferujące usługi hotelowe. 779 „hotelarzy” miało łącznie ponad 970 mln zł zaległości.

prev 1 ... 74 ... 101 next