• Kontakt

Informacje prasowe

Przedsiębiorca czy pracownik – kto bardziej moralny finansowo?

02 sierpnia 2018
Czy prowadzący firmy i pracownicy najemni mogą mieć inną moralność finansową? Jak najbardziej. Zasadnicze różnice widać w podejściu do unikania płacenia długów oraz w relacjach z instytucjami finansowymi - wynika z badania Moralność Finansowa Polaków 2018.

Uwaga na firmy polskie i budowlane

23 lipca 2018
Zdecydowanie jest to firma polska, pochodząca z branży budowlanej, wielkość zatrudnienia nie ma takiego znaczenia – tak wygląda profil przedsiębiorcy - dłużnika, w badaniu wykonanym na zlecenie BIG InfoMonitor. Nie jest łatwo o wyrazisty profil firmy - dłużnika. ...

Uzależnienie od telefonów wpędza w długi – to już 750 mln zł

19 lipca 2018
Bez komórki jak bez ręki. Według badań, z telefonu komórkowego korzysta już ponad 90 proc. osób, co dziesiąty śpi z nim pod poduszką, a co trzeci regularnie wykorzystuje aż 13 jego funkcji. Nie przekłada się to jednak na terminowość płacenia rachunków za usługi telekomunikacyjne. Jak wynika z danych BIG InfoMonitor, długi wobec telekomów o łącznej wartości 750 mln zł, ma 305,6 tys. osób. Najwięcej dłużników pochodzi ze Śląska, choć rekordzista to warszawiak, winien ponad 210 tys. zł. Jak on to zrobił?

Firma pod lupą rejestru dłużników i wywiadowni

12 lipca 2018
BIK i BIG InfoMonitor stanowiące Grupę BIK, umożliwiają swoim klientom pozyskanie informacji z wywiadowni gospodarczej Info Veriti Polska  poprzez portal BIG.pl. Od teraz, przedsiębiorca w jednym miejscu i w jednym dokumencie, będzie mógł uzyskać informacje o tym czy interesująca go firma spłaca w terminie zobowiązania wobec dostawców i banków pozna też m.in. jej dane rejestrowe i finansowe, strukturę powiązań osobowych i kapitałowych oraz wygrane przetargi.

Nie ma winnych zatorów płatniczych

06 lipca 2018
Firmy nie widzą swojej winy w tym, że nie płacą odbiorcom w momencie, gdy sami nie otrzymują zapłaty. Nie poczuwają się też do winy za to, że mają kontrahentów, którzy nie płacą im na czas narażając na problemy finansowe a nawet bankructwo – wynika z badania zleconego przez BIG InfoMonitor. Co szczególnie niepokojące, badani nie dostrzegają zależności pomiędzy generowaniem zaległości i jakością zarządzenia firmą.

Upadek biura podróży już nie zepsuje wypoczynku

03 lipca 2018
Rosnąca liczba turystów ma coraz większą ochronę. Od lipca na rynku usług turystycznych w Polsce zaczynają działać nowe wynikające z dyrektywy unijnej przepisy. Dzięki nim turyści mogą kontynuować podróż nawet jeśli organizujące wyjazd biuro podróży zbankrutuje, a niezadowoleni z usług mogą składać reklamacje przez 3 lata zamiast przez 30 dni. Będzie bezpieczniej. I dobrze, bo firmy turystyczne nie imponują kondycją finansową - cztery na pięć jest w złej i słabej sytuacji, a 9 proc. nie radzi sobie z płatnościami wobec kontrahentów i banków – wynika z danych BIG InfoMonitor oraz Bisnode Polska.

Skontaktuj się z nami