• Kontakt

Raport o kulturze finansowej Polaków. Czy uczciwość nadal jest w cenie?

27 listopada 2025

Przedstawiamy Państwu pierwszą edycję raportu o kulturze finansowej przedsiębiorców oraz konsumentów – to pierwszy taki raport na polskim rynku, całościowo obejmujący problematykę kultury finansowej.

Raport stawia ważne i nad wyraz aktualne pytanie: czy uczciwość nadal jest w cenie? Analizujemy postawy konsumentów i przedsiębiorców wobec etyki finansowej, przejrzystości działań i odpowiedzialności społecznej. Czy klienci rzeczywiście wybierają firmy, które działają uczciwie i rzetelnie prowadzą swój biznes z poszanowaniem interesu wszystkich zaangażowanych stron? Czy przedsiębiorcy traktują etykę i zasady moralne jako wartość stanowiącą fundament biznesu, czy jedynie jako element strategii marketingowej lub wręcz coś, co w prowadzeniu interesu może przeszkadzać?

Czego dowiesz się z raportu:

  • Polska - kraj sprytu czy „cwaniactwa”?
    Codzienne drobne omijanie zasad staje się coraz bardziej społecznie akceptowane i normalizowane.
  • Konsument kontra przedsiębiorca
    Obie strony rynku stosują praktyki, które podważają zaufanie i relacje biznesowe.
  • Podwójne standardy etyczne
    To, co potępiamy u innych, sami u siebie często bagatelizujemy lub usprawiedliwiamy.
  • Edukacja finansowa jako narzędzie zmiany
    Większość Polaków widzi w niej szansę na lepsze zrozumienie i odpowiedzialne zarządzanie finansami.
  •  

Zapraszamy do lektury!


Kontakt dla mediów

zdjęcie Diana Borowiecka
Diana Borowiecka
Główny Specjalista Departament Marketingu i PR
BIG InfoMonitor
+48 22 486 56 46 +48 607 146 583 diana.borowiecka@big.pl
Skontaktuj się z nami