Skontaktuj się z nami
Kontakt

Kontakt

Informacje prasowe

W pandemii płatności opóźnia stały i nowy kontrahent

08 lutego 2022
# Zatory płatnicze
W pandemii wzrosła niepewność co do tego, który z kontrahentów zawiedzie i nie zapłaci w terminie lub wcale za usługę czy towar. W ocenie 42 proc. przedsiębiorców, dziś może to zrobić każdy, zarówno nowy, jak i stały zleceniodawca. W niepewnych czasach zaprocentowały natomiast długie relacje, firmy z ponad trzyletnim stażem, które przed koronakryzysem były najbardziej ryzykowne, poprawiły jakość rozliczeń. Choć oczywiście co branża, to inne problemy, zażyłe relacje z odbiorcami szkodzą przedsiębiorstwom budowlanym, a nowi klienci firmom transportowym - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wśród mikro, małych i średnich firm.

Niewiele firm patrzy z optymizmem na 2022 rok, stojący pod znakiem rosnących kosztów, braku pracowników i spadku popytu

21 grudnia 2021
# Zatory płatnicze
Rosnące koszty, trudności ze znalezieniem pracowników, spadająca sprzedaż, utrzymanie łańcuchów dostaw powodują, że w najlepszym przypadku nadchodzący rok będzie dla działalności gospodarczej taki sam jak obecny, uważa co trzecie przedsiębiorstwo MŚP. Jedna czwarta firm jest zdania, że będzie gorzej niż w 2021 r. Najtrudniej o optymistów, których jest ich jedynie 16 proc. Najczęściej przyszły rok 2022 lepiej postrzega przemysł i to ten sektor też najchętniej deklaruje, że będzie inwestował. Największe obawy ma budownictwo i transport – wynika z badania przeprowadzonego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wśród mikro, małych i średnich firm.

Co trzecia firma czeka na zapłatę ponad dwa miesiące. Zaległości rosną i przekraczają 38 mld zł

15 listopada 2021
# Zatory płatnicze
Jedna trzecia mikro, małych i średnich firm zmaga się ze zleceniodawcami, którzy nie chcą płacić przez co najmniej 60 dni od wyznaczonego terminu. W relacjach płatniczych utrzymuje się gorsza sytuacja handlu i lepsza budownictwa oraz przemysłu. Dlaczego dłużnicy zwlekają z przelewem za otrzymane usługi czy towar? Bo sami nie otrzymują płatności na czas albo też kredytują się cudzym kosztem. Wpływu pandemii na jakość rozliczeń przedsiębiorcy już niemal nie widzą – wynika z badania MŚP zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

Co ósmej firmie MŚP wiedzie się lepiej niż przed pandemią, co trzecia wciąż stara się przywrócić utraconą sprzedaż

13 września 2021
# Zatory płatnicze
Ubyło firm skarżących się na niższe obroty niż przed pandemią. Obecnie mówi o tym problemie 31 proc. przedsiębiorstw, 32 proc. informuje, że już odbudowało sprzedaż, a 12 procentom podmiotów wiedzie się nawet lepiej niż przed pojawieniem się Covid-19 – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor

Jakość rozliczeń MŚP bez zmian, ale kondycja firm lepsza

04 sierpnia 2021
# Zatory płatnicze
Co trzecia firma zmagała się w ostatnich 6 miesiącach z problemem faktur przeterminowanych o ponad 60 dni. Nadal najgorzej z niesolidnością kontrahentów ma handel, najlepiej jest w budownictwie. Oznacza, to że jakość rozliczeń B2B utrzymała się na podobnym poziomie jak w drugim kwartale, choć kondycja firm znacząco się poprawiła – wynika z cyklicznego badania wśród MŚP realizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Cały czas przybywa jednak przedsiębiorstw niesolidnych dłużników, na koniec czerwca było ich ponad 324 tys. o prawie 4 tys. więcej niż pół roku temu.

Mniej kłopotów we wzajemnych rozliczeniach firm, choć przybyło biznesów, które mają niższe obroty niż przed pandemią

16 marca 2021
# Zatory płatnicze
Cztery na dziesięć firm zmagało się w ostatnich 6 miesiącach z problemem faktur przeterminowanych o ponad 60 dni – wynika z cyklicznego badania wśród MŚP wykonanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. W porównaniu z czwartym kwartałem, sytuacja nieco się poprawiła, najbardziej w budownictwie, usługach i handlu, ale i tak handel pozostaje branżą, która ma najtrudniejszych klientów. Do poprawy doszło, mimo że przybyło firm, które mają niższe obroty niż przed pandemią. Pomocna mogła okazać się jednak intensyfikacja działań zmierzających do odzyskania należności m.in. korzystanie z firm windykacyjnych.

Filtr kategorii