— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) December 23, 2022
Na organizację świąt Polacy planują przeznaczyć średnio 1157 zł - wynika z badania dla #BIG #InfoMonitor. Dla 42 proc. polskich rodzin kolacja wigilijna będzie skromniejsza niż w ubiegłym roku. Szczególnie dla seniorów. Więcej na https://t.co/G80vzkpLuI pic.twitter.com/Xwrt4Q6BpG
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) December 23, 2022
Zaległe zobowiązania e-handlu wzrosły w ciągu roku o 18 proc. do ponad 342 mln zł, a kurierów o 11 proc. do 73,5 mln zł - wynika z danych Rejestru Dłużników #BIG #InfoMonitor. Przed świętami obie branże liczą na nadrobienie strat. Więcej na https://t.co/3Mwpf4lncD pic.twitter.com/x0xVW8YfWt
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) December 22, 2022
#BIG #InfoMonitor: Średnie zadłużenie konsumenta wynosi blisko 29 tys. zł, co oznacza, że statystyczny Polak musiałby przeznaczyć cztery pensje na spłatę swojego długu. Wśród najbardziej uciążliwych płatności Polacy wymieniają rachunki za prąd, gaz i wodę. https://t.co/FonFm30ofK pic.twitter.com/NmIwTTWHLY
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) December 18, 2022
Blisko 94% małych i średnich firm zdarza się przesuwać płatności w czasie - wynika z badania #BIG #InfoMonitor. Do kolejki oczekujących faktur trafiają opłaty za usługi marketingowe i zobowiązania wobec kontrahentów, ale też za telefon czy wynajem. Więcej https://t.co/IWnOvSog3Q pic.twitter.com/t2KQKaZcHG
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) December 16, 2022
#BIG #InfoMonitor: Inflacja wpływa na ograniczanie wydatków, ale nie odbija się aż tak wyraźnie na korzystaniu z usług fryzjera czy kosmetyczki. Choć branża beauty zanotowała wzrost zaległości do 109 mln zł, to na tle całego sektora wypada dobrze. Więcej https://t.co/5ez6e6gehH pic.twitter.com/EalLM4BWVX
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) December 11, 2022
Zaległości alimentacyjne wrosły w ciągu roku o blisko 4 mld zł, do prawie 13,4 mld zł - wynika z danych Rejestru Dłużników #BIG #InfoMonitor. Co 14 dziecko dostanie prezent mikołajkowy, a co piąte może znajdzie coś pod choinką. Więcej na https://t.co/qjcSVrl1gm pic.twitter.com/zCbShUJPgm
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) December 6, 2022
Niemal co czwarty przedsiębiorca przyznaje, że doświadczył w tym roku realnego ryzyka likwidacji swojego biznesu — wynika z badania „Skaner MŚP” dla #BIG #InfoMonitor. Blisko 36 proc. badanych obawia się niewypłacalności kontrahentów. Więcej na https://t.co/OFJiJCjlDz pic.twitter.com/EnpcWsNdqK
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) December 5, 2022
#BIG #InfoMonitor: 83% firm z sektora #MŚP przyznaje, że zdarza im się otrzymywać zapłatę od kontrahentów po upływie wyznaczonego terminu płatności. O opóźnieniach o ponad 2 miesiące mówi co drugi przedstawiciel branży przemysłowej i co trzeci budowlanej. https://t.co/qeIM7UVF9M pic.twitter.com/stBuuZLVcp
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) November 30, 2022
Kłopoty zdarzające się co najmniej raz w miesiącu deklaruje 21 proc. osób, a w sytuacji braku pieniędzy na podstawowe wydatki Polacy najczęściej starają się ograniczać je do minimum - wynika z badania dla #BIG #InfoMonitor. Więcej na https://t.co/gFJCBbtSOt pic.twitter.com/MJx8uFersp
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) November 25, 2022
Zadłużenie serwisów oferujących usługi naprawcze wzrosło z blisko 58 mln zł do 149 mln zł - wynika z danych Rejestru Dłużników #BIG #InfoMonitor. Najwyższe długi mają punkty serwisujące i naprawiające komputery oraz sprzęt gospodarstwa domowego. https://t.co/NxWtdXm2KR pic.twitter.com/eSq20cAT3I
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) November 22, 2022
#BIG #InfoMonitor: Co 3. Polak uznaje inflację za główne źródło swoich problemów. W efekcie osoby z długami wyrażają przekonanie, że gdyby nie drożyzna, to szybciej wyszłyby z zadłużenia. Część osób wątpi w wyjście z długów przy zadłużeniu na 10 tys. zł. https://t.co/kW5Z0or0YY pic.twitter.com/cEp2S2fRWW
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) November 21, 2022