#BIG #InfoMonitor: Inflacja wpływa na ograniczanie wydatków, ale nie odbija się aż tak wyraźnie na korzystaniu z usług fryzjera czy kosmetyczki. Choć branża beauty zanotowała wzrost zaległości do 109 mln zł, to na tle całego sektora wypada dobrze. Więcej https://t.co/5ez6e6gehH pic.twitter.com/EalLM4BWVX
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) December 11, 2022
Zaległości alimentacyjne wrosły w ciągu roku o blisko 4 mld zł, do prawie 13,4 mld zł - wynika z danych Rejestru Dłużników #BIG #InfoMonitor. Co 14 dziecko dostanie prezent mikołajkowy, a co piąte może znajdzie coś pod choinką. Więcej na https://t.co/qjcSVrl1gm pic.twitter.com/zCbShUJPgm
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) December 6, 2022
Niemal co czwarty przedsiębiorca przyznaje, że doświadczył w tym roku realnego ryzyka likwidacji swojego biznesu — wynika z badania „Skaner MŚP” dla #BIG #InfoMonitor. Blisko 36 proc. badanych obawia się niewypłacalności kontrahentów. Więcej na https://t.co/OFJiJCjlDz pic.twitter.com/EnpcWsNdqK
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) December 5, 2022
#BIG #InfoMonitor: 83% firm z sektora #MŚP przyznaje, że zdarza im się otrzymywać zapłatę od kontrahentów po upływie wyznaczonego terminu płatności. O opóźnieniach o ponad 2 miesiące mówi co drugi przedstawiciel branży przemysłowej i co trzeci budowlanej. https://t.co/qeIM7UVF9M pic.twitter.com/stBuuZLVcp
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) November 30, 2022
Kłopoty zdarzające się co najmniej raz w miesiącu deklaruje 21 proc. osób, a w sytuacji braku pieniędzy na podstawowe wydatki Polacy najczęściej starają się ograniczać je do minimum - wynika z badania dla #BIG #InfoMonitor. Więcej na https://t.co/gFJCBbtSOt pic.twitter.com/MJx8uFersp
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) November 25, 2022
Zadłużenie serwisów oferujących usługi naprawcze wzrosło z blisko 58 mln zł do 149 mln zł - wynika z danych Rejestru Dłużników #BIG #InfoMonitor. Najwyższe długi mają punkty serwisujące i naprawiające komputery oraz sprzęt gospodarstwa domowego. https://t.co/NxWtdXm2KR pic.twitter.com/eSq20cAT3I
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) November 22, 2022
#BIG #InfoMonitor: Co 3. Polak uznaje inflację za główne źródło swoich problemów. W efekcie osoby z długami wyrażają przekonanie, że gdyby nie drożyzna, to szybciej wyszłyby z zadłużenia. Część osób wątpi w wyjście z długów przy zadłużeniu na 10 tys. zł. https://t.co/kW5Z0or0YY pic.twitter.com/cEp2S2fRWW
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) November 21, 2022
Zaległości branży HoReCa wzrosły do ponad 1,8 mld zł - wynika z danych #BIG #InfoMonitor i #BIK. Co trzeci Polak przyznaje, że w ostatni czasie wydaje mniej na wyjścia do restauracji, tnie też wydatki na podróżowanie. Więcej na https://t.co/GXlvolSurm pic.twitter.com/OI9uMevmYo
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) November 10, 2022
Zaległe zobowiązania stacji kontroli pojazdów sięgają już blisko 68 mln zł wobec 25 mln zł jeszcze przed rokiem. To wzrost o niemal 170% - wynika z danych #BIG #InfoMonitor i #BIK. Więcej na https://t.co/ruSTkP8AUW pic.twitter.com/TiS5LgE6cz
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) November 3, 2022
W wyniku drożyzny i piętrzących się problemów, połowa firm przyznaje, że podniesie ceny swoich towarów i wstrzyma inwestycje – wynika z badania #BIG #InfoMonitor. Zdaniem co 2. firmy trudniej będzie uzyskać każdy rodzaj finansowania. Więcej na https://t.co/TNn0uNpNLP pic.twitter.com/sApwfO8AqW
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) October 27, 2022
#BIG #InfoMonitor: w najgorszej sytuacji są firmy oferujące dalekobieżne kursy, wynajem o charakterze turystycznym i biznesowym oraz działalność w obszarach wiejskich. W tej gałęzi transportu zadłużenie wzrosło aż o 225% i wynosi 312 mln zł. Więcej na https://t.co/uhHxVW5qp0 pic.twitter.com/nyaEBGTE7a
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) October 19, 2022
Topnieją oszczędności Polaków. Połowa z nas sięga po nie, aby zaspokoić swoje podstawowe potrzeby. Najczęściej dokłada do zakupu paliwa, produktów spożywczych oraz opłacania stałych rachunków, a także do zakupu opału. Więcej o badaniu #BIG #InfoMonitor na https://t.co/kp2xHE1G3D pic.twitter.com/OT3skTlaey
— BIG InfoMonitor S.A. (@BIGInfoMonitor) October 16, 2022
BIG