Skontaktuj się z nami

Informacje prasowe

Wyniesione z pandemii nawyki klientów częściej będą firmom szkodzić niż pomagać

24 maja 2021
Perspektywa oddalającej się pandemii nie dla wszystkich jest powodem do radości. Jedna trzecia przedsiębiorców obawia się, że przynajmniej część nawyków klientów, wyrobionych w czasie lockdownów, przetrwa i będzie nadal negatywnie wpływać na prowadzone przez nich biznesy. Najczęściej martwią się reprezentanci usług, najrzadziej transportu – wynika z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wśród mikro, małych i średnich firm. A co do tego, że ponad rok pandemii wywarł trwały wpływ na nasze zachowania, nie ma wątpliwości większość zarówno konsumentów, jak i firm.

Szybszy start kin i teatrów, ale z połową widowni i zaległościami wyższymi o kilkadziesiąt procent

19 maja 2021
Kina i teatry w ostatnich miesiącach jak w dobrym thrillerze wciąż miały do czynienia ze zwrotem akcji, najpierw wielomiesięczne całkowite zamknięcie, potem otwarcie na próbę, jak się okazało tylko na dwa tygodnie i znów lockdown. W końcu zapowiedź luzowania obostrzeń i nagłe przyspieszenie ponownego startu, zamiast 29 mogą ruszyć 21 maja. Oby widownia dopisała i obowiązujący limit dostępnych miejsc oraz zakaz sprzedaży przekąsek nie przeszkodziły w odrabianiu zaległości nagromadzonych w ciągu roku. Jak wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, między marcem 2020 a 2021 r. kina zwiększyły swoje nieregulowane na czas zobowiązania o 63 proc., a teatry o 23 proc.

W rok pandemii zaległości wobec telekomów wzrosły o 280 mln zł

14 maja 2021
W pandemii rosły apetyty na usługi telekomunikacyjne, ale spadały możliwości regulowania rachunków. Zadłużenie osób i firm wobec telekomów podwyższyło się przez rok o 280 mln zł do niemal 1,8 mld zł, a liczba dłużników o ponad 52 tys. do blisko 408 tys. Największa telekomunikacyjna zaległość – prawie 8 mln zł należy do firmy z Mazowsza, ale konsument rekordzista też ma spory dług,  niemal 1,7 mln zł – wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor przygotowanych z okazji Światowego Dnia Telekomunikacji i Społeczeństwa Informacyjnego przypadającego na 17 maja.

Restauratorzy wracają do pracy, w ostatniej chwili

14 maja 2021
# Grupa BIK
Najwyższy czas na otwarcie gastronomii, bo jej zaległości wobec dostawców i banków sięgają już prawie 728 mln zł. Tylko w marcu nieopłacone na czas rachunki i raty kredytów podwyższyły się o 13 mln zł, dwa razy bardziej niż w poprzednich miesiącach. Uruchomienie restauracyjnych ogródków 15 maja to zaledwie początek powracania do normalności. Jeśli nie wydarzy się nic nieprzewidzianego, lokale będą od 28 maja mogły wrócić do tak wyczekiwanego regularnego funkcjonowania, choć na razie nadal tylko z co drugim stolikiem.

Więcej osób wyjedzie na wakacje w tym roku, bez względu na to, czy zostaną zaszczepieni przeciw Covid-19, czy nie

13 maja 2021
# Grupa BIK
Od dawna wakacje nie wzbudzały takich emocji jak w tym roku. Urlop planuje więcej osób niż w 2020 r. W co trzecim przypadku nie przeszkodzi konieczność zaciskania pasa w czasie wypoczynku, a zdecydowanej większości również ewentualny brak szczepień przeciw Covid-19 – wynika z badania dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Firmy związane z turystyką w końcu zaczynają odrabiać straty i spłacać zaległości, które małe nie są. Przeterminowane zobowiązania wobec dostawców i banków firm oferujących noclegi wynoszą 1,06 mld zł, a organizatorów turystyki 103 mln zł. Hotelom i pensjonatom będzie w najbliższych miesiącach łatwiej, bo więcej osób niż zwykle zamierza latem wypoczywać w Polsce, biurom podróży nieco trudniej, bo ubyło chętnych na ich usługi.

Co trzecia firma mierzy się z opóźniającymi płatności

05 maja 2021
W drugim kwartale jedna trzecia firm przyznaje, że ma niesolidnych kontrahentów, opóźniających płatności faktur o ponad 60 dni. Najlepiej pod tym względem wypadają usługi, a najgorzej handel. Pogarsza się sytuacja budownictwa – wynika z badania sektora MŚP zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Poszkodowanych przez nierzetelnych zleceniodawców jest mniej niż wcześniej, bo rosnące ryzyko upadłości mobilizuje wierzycieli do działania.  

prev 1 ... 28 ... 35 next